[8-12-2021] Rynek e-commerce przeżywa obecnie prawdziwy boom. Dla wielu sprzedawców oznacza to zwiększone obroty oraz satysfakcjonujące zyski. Więcej zamówień może jednak powodować zbyt duże obciążenie logistyczne, a przez to opóźnienia w dostawie. Właśnie dlatego skorzystanie z usług wyspecjalizowanych w tym obszarze firm może być bardzo korzystne. Sprawdź, w jakich obszarach warto szukać wsparcia.


Usługi logistyczne dla e-commerce

Logistyka obejmuje bardzo szeroki zakres usług. Dotyczy nie tylko transportu, ale też magazynowania czy konfekcjonowania, czyli wszystkich obszarów, które umożliwiają sprawne dostarczenie dóbr do klienta. W przypadku e-commerce świadczone usługi mogą dotyczyć zarówno zadań technicznych, jak i tych związanych z planowaniem całego procesu dostaw – jest to możliwe dzięki wykorzystaniu know-how specjalistów zajmujących się logistyką.

Usługi logistyczne dla e-commerce mogą obejmować tylko wybrane obszary lub też w całości przejąć realizację zamówień. Kilka przykładów tego, w jaki sposób outsourcing może się przysłużyć sklepom internetowym, znajdziesz poniżej.

Magazynowanie

Magazynowanie to jedna z najczęściej wybieranych usług. Eliminuje bowiem konieczność poszukiwania i wynajmu przestrzeni magazynowej oraz jej zwiększania wraz z rosnącą liczbą zamówień. Outsourcing w tym obszarze pozwala również nie martwić się koniecznością zatrudniania, szkolenia czy też nadzoru pracowników magazynowych. Jednocześnie zapewnia idealne dostosowanie przestrzeni i infrastruktury do potrzeb sprzedawcy, również w przypadku towarów, które muszą być przechowywane w szczególnych warunkach. Idealnie dobrana infrastruktura oraz personel pomagają zmniejszyć koszty i usprawnić obsługę.

Konfekcjonowanie

Konfekcjonowanie może obejmować wiele czynności, które wymagają dopracowania procedur i zaangażowania odpowiednich zasobów. Pakowanie, etykietowanie czy nanoszenie niezbędnych oznaczeń to czynności, które muszą być realizowane bezbłędnie i sprawnie. Dlatego zlecenie ich profesjonalistom może być bardzo dobrym wyborem. To rozwiązanie polecane szczególnie mniejszym sklepom internetowym, pomagające zapewnić klientom wysoką jakość towarów i szybką realizację zamówień.

Fulfillment – pełna obsługa zamówień

Dobrym pomysłem może być też oddanie całościowej obsługi zamówień zewnętrznemu podmiotowi. Wówczas przejmuje on nie tylko magazynowanie, ale również kompletowanie zamówień i ich wysyłkę. Zapewnia to znaczące odciążenie działalności e-sklepu i pozwala się skupić na dopracowywaniu oferty, marketingu i innych działaniach pozwalających zwiększyć sprzedaż. Dzięki możliwości uniknięcia inwestycji w infrastrukturę i personel jest też zwykle rozwiązaniem korzystnym ekonomicznie. Fulfillment może też obejmować dodatkowe usługi, takie jak obsługa zwrotów czy wymian, a nawet wykonywanie napraw uszkodzonych produktów. Współpraca z rzetelnym partnerem w tym zakresie może być bardzo opłacalna, a ponadto niezwykle wygodna!